"Hivatásod legyen élni másokért,
S mások boldogságában keresni a magadét."
/Pestalozzi/
Talán legjobban ez az idézet fejezi ki legjobban a pedagógushivatás lényegét. Nincs annál jobb érzés, a világon, mint amikor az ember belenéz egy hálás, boldogságtól ragyogó gyermek szemébe, akinek napról-napra nyiladozik az értelme.
A gyermekmegőrzőnkben a játék és tanulás szervesen ötvöződik egymáshoz. A játék a gyermekek munkája, nagy szerepe van a testi fejlődésben , olyan mozgásokat végez, amely ügyessége fejlődéséhez szükséges. Hosszú távon a játék a szellemi fejlődés szempontjából még sokkal fontosabb. Játékkal a gyermekek próbára teszik alkotó készségüket. Elsajátítják a problémamegoldást, felfedezik a külvilágot. A játék segít a gyermek társadalmi beilleszkedésében. A játék során különféle szerepekkel kísérletezhetnek, azokat beépítik személyiségükbe. A játékból megtanulható, hogyan bánnak egymással az emberek. Milyen jutalmazások, büntetések kísérik a valós életben zajló tevékenységeket, gazdagodik érzelemviláguk. A tanulás hatákonysága függ a gyermek érdeklődésétől, értelmi képességeitől.
Célunk: Igény szerinti, a gyermek szokásrendszeréhez igazodó másnapi tanulásfelkészítés, korrepetálás, alkotó tevékenységekkel kapcsolatos ismeretszerzés megtanítása.
Tanulási technikák kialakítása személyre szabottan: A figyelem, koncentráció, emlékezet, gondolkodás, beszédművelés, olvasás fejlesztése.
A gondolkodás elemei: olvasás, írás, számolás, beszéd, beszédértés/beszédkészség fejlesztése.
Gyakorlati tevékenységek: Mozgásos, hallásra, látásra, épülő olvasási, számolási, manuális feladatok, ének-zene, kommunikáció, gondolkodási műveletek, írás, alkotás, szerepjáték.